Od lutego do maja 2013 roku Południowy Koncern Węglowy S.A. prezentował swoje produkty węglowe na siedmiu imprezach targowych w całej Polsce.
Skąd pomysł oraz dlaczego spółka od kilku lat z powodzeniem wystawia się na targach? Na stoisko zapraszani są do rozmów i dyskusji nasi goście. To miejsce, gdzie wielu klientów, a często także i fachowców z branży dzieli się swoimi informacjami, spostrzeżeniami oraz uwagami o produktach i ich dystrybucji. Wiedza ta jest pomocna w realizowacji kolejnych działań związanych z prowadzeniem działalności handlowej, w tym też działań z zakresu promocji produktów oraz marki. Organizatorzy targów doceniają udział koncernu, przyznając nagrody i wyróżnienia za najlepszy sposób prezentacji firmy oraz produktów.
Jednak by to wszystko osiągnąć nie wystarczy, aby na targach tylko zaistnieć. Po pierwsze: trzeba wybrać właściwe targi, po drugie - odpowiednio przygotować materiały informacyjne oraz prezentację produktów, wreszcie - wiedzieć, jak rozmawiać z klientami.
Przy wyborze lokalizacji imprezy targowej brane jest pod uwagę zarówno miejsca, gdzie znajduje się sieć handlowa PKW SA, bo to także ona jest promowana, ale także lokalizacje w Polsce. Tam gdzie nasze produkty są niedostępne. Tu pozyskujemy nowych kontrahentów. Rozbudowywana jest sieć dystrybucji. Obecność na targach to najlepsze miejsce do prezentacji i promocji produktów Południowego Koncernu Węglowego SA szerokiej grupie potencjalnych i obecnych klientów w jednym miejscu i czasie. Targi dają taką możliwość.
Na targach prezentujemy głównie paliwo JARET® oraz ekogroszek JARET PLUS® jak i pozostałe sortymenty produkowane przez Zakład Górniczy Sobieski oraz Zakład Górniczy Janina. Poza ofertą bezpośredniej sprzedaży węgla z naszych kopalń, promujemy również naszą sieć - Autoryzowanych Sprzedawców Węgla. Przy współpracy z producentami kotłów retortowych, na miejscu, pokazujemy jak spala się ekogroszek JARET PLUS® czy JARET® , służymy radą dla osób, które do nas przychodzą. Wybierają piec na węgiel.
Adam Trębacz – tekst i zdjęcia