Nowo uruchomiona ściana numer 544 w pokładzie 207 ma 235 metrów długości, posiada 630 metrowy wybieg, a jej potencjalne możliwości wydobywcze szacowane są na poziomie około 5 tysięcy ton urobku brutto na dobę. Dzięki zaangażowaniu załogi oddziału G 1, przy jednoczesnym wsparciu ze strony zewnętrznej firmy, 1 grudnia 2014 roku, ścianę oddano do ruchu.
Tuż po zakończeniu eksploatacji ściany numer 337 w pokładzie 209, oddział G 1 rozpoczął prace zmierzające do uruchomienia ściany nr544. Płynne przezbrojenie nie byłoby możliwe, gdyby nie dodatkowy kompleks ścianowy, umożliwiający prowadzenie eksploatacji w oddziale G 1 na tzw. „zakładkę.” Dzięki zapasowemu kompleksowi ścianowemu, możliwe było zachowanieciągłości wydobycia z oddziału, w innym wypadku przerwa w wydobyciu z oddziału wynosiła by co najmniej 4 miesiące.
Zasadniczą kwestią, z jaką przyszło się zmierzyć załodze, była duża odległość dzieląca likwidowaną i zbrojoną ścianę. Podczas całego przezbrojenia, na trasie liczącej ponad 5 kilometrów, przetransportowaliśmy maszyny i urządzenia o łącznej masie blisko 7 tysięcy ton. W sumie ciągniki spalinowe, podczas transportu wyposażenia pomiędzy likwidowaną ścianą nr 337 i zbrojoną ścianą nr 544 pokonały odległość ponad 3 tys.km.
Pomimo tego, że oddział G 1 realizował jednocześnie prace związane z przygotowaniem do likwidacji poprzedniej ściany (nr 338 w pokładzie 209), dzięki doskonałej organizacji robót i zaangażowaniu wszystkich pracowników, całe przezbrojenie 156 sekcji przebiegło sprawnie i bezwypadkowo. To zdecydowany sukces, podyktowany nie tylko ciężką pracą alerównieżdobrym przygotowaniem logistycznym.Nie bez znaczenia było też wykorzystanie najnowszych dostępnych technologii.Po raz pierwszy w ZG Sobieski zastosowaliśmy 6-cio napędowe ciągniki podwieszone DZ 80 z nowym typem belek wysokoobciążalnych SLG 8.2.2 PL „Marysieńka”.